FANDOM

FlorestaTijucaRJ.jpg
Park Narodowy Tijuca - sztucznie zasadzony las deszczowy w Rio de Janeiro, w Brazylii.

Powstał w miejscu poprzedniego lasu, który został stracony na plantacje kawy. Major Manuel Gomes Archer podjął się przedsięwzięcia w późnym XIX wieku w celu zabezpieczenia zasobów wody w Rio de Janeiro. Mieści się w nim Vista Chinesa.

W 1961 roku został sklasyfikowany jako park narodowy.

CharakterystykaEdytuj

RioEdytuj

W filmie Rio, Blu i Julia błądząc po lesie po ucieczce od przemytników natknęli się na Vista Chinesa. Następnego dnia spotykają tam Rafaela i jego rodzinę. Rafael oferował im pomoc - zaproponował im zaprowadzenie do warsztatu Luisa. Zaprowadził ich do stoku skalnego obok rampy paralotniarskiej Pedra Bonita, gdzie próbował nauczyć Blu latać. Na koniec filmu znajduje się tam Rezerwat Ary Modrej. Jest też widoczny podczas piosenki Real In Rio, gdy rodzina ar modrych leci nad nim wraz z Lindą i Tulio lecącymi na paralotni.

Rio 2Edytuj

Znajduje się tam dom rodziny Monteiro. Stamtąd też zaczęli swoją podróż Blu, Julia, Tiago, Carla, Bia, Rafael, Nico i Pedro. Julia znalazła tam orzech brazylijski.

MiejscaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • "Tijuca" w języku Tupi oznacza moczary, bagna.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki