FANDOM

Julia Promo.png
Julia
Ogólne informacje
Płeć

samica

Miejsce zamieszkania

Brazylia, Rio de Janeiro (lato)
Brazylia, Amazonia

Gatunek

ara modra

Znajomości
Rodzina

Blu (mąż)
Tiago (syn)
Bia (córka)
Carla (córka)
Eduardo (ojciec)
Mimi (ciotka)
Linda Gunderson
Tulio Monteiro
Fernando

Przyjaciele

Rafael
Eva
Luiz
Nico
Pedro
Kipo
Roberto
Tycia

Wrogowie

Nigel
Marcel (przemytnik)
Tipa
Armando
Mauro
Stado marmozet
Marcel (marmozet)

Wygląd
Kolor oczu

niebieski

Kolor piór

niebieski

Dubbing
Polski dubbing

Agnieszka Dygant

Amerykański dubbing

Anne Hathaway

Julia Gunderson (ang. Jewel Gunderson) - żona Blu, matka Carli, Bii i Tiaga.

BiografiaEdytuj

Gdy była w młodym wieku ludzie podpalili las, przez co odłączyła się od stada i przez resztę swojego dzieciństwa została wychowana w Rio de Janeiro.

Rio Edytuj

W filmie pojawia się w Centrum Rehabilitacji Ptaków, gdzie Tulio chce z pomocą jej i Blu uratować ich gatunek. Udomowiony ptak nie przypada do gustu dzikiej i kochającej wolność Julii, która za wszelką cenę próbuje uciec. Jej zamiary zostają udaremnione przez Nigela, który obezwładnia strażnika Sylvia i wraz z Fernando porywa ptaki na zlecenie kłusowników - Marcela, Armando i Tipo.

Julia kazała Blu udawać trupa, by oszukać porywaczy. Marcel zobaczył, że ptaki są martwe, ale kiedy wziął ją do ręki ugryzła go w palec i odleciała, jednak nie udało się - Nigel ją złapał. Obie papugi zostały skute kajdanami.

Na ich szczęście, udało im się uciec przed kłusownikami do dżungli, gdzie po spędzeniu nocy w Vista Chinesa spotykają Rafaela, który zaproponował zaprowadzenie ich do Luiza, jedynego który może zdjąć łańcuch.

W międzyczasie Blu i Julia świetnie się bawią w klubie samby, a następnie na dachu tramwaju przeżywają romantyczne momenty.

Po dotarciu do warsztatu Luiza, Rafael prosi go o pomoc. Luiz pierwotnie chce przeciąć łańcuch, ale na nieszczęście poślizgnął się i przewrócił Blu który prawie został zabity przez piłę. Jednak Julia zdołała złapać się lampy i podciągnął Blu. Oboje spadli na Luiza, łańcuch utknął w jego pysku, jednak dzięki jego ślinie, papugi wyśliznęły się z niego.

Po wyjściu z warsztatu pokłócili się i poszli w dwie rożne strony. Nigel złapał Julię i zabrał ją do przemytników. Blu postanawia ją uratować. W tym celu wszyscy udali się na karnawał, gdyż przemytnicy postanowili przewieźć ptaki w platformie. Niestety wszyscy wpadli w pułapkę Nigela.

Zostali przetransportowani na opuszczone lotnisko i przeniesieni w klatkach do samolotu przemytników. W środku Blu udało się wydostać z klatki przy pomocy gaśnicy. Następnie uwolnił Julię, a razem z nią resztę zwierząt. Został zaatakowany przez Nigela, Julia się na niego rzuciła, lecz zły kakadu odepchnął ją i ona poleciała na ścianę, klatka spadła łamiąc jej skrzydło. Blu zahaczył gaśnicę o nogę Nigela, wyciągnął zawleczkę, a gaśnica przebiła samolot na wylot ciągnąc zły charakter za sobą. Wpadł w silnik samolotu, maszyna zaczęła spadać. Julia nie mogąc latać wypadła z luku towarowego, Blu bez namysłu skoczył za nią. Złapał ją, powiedział, że są nierozłączkami, a wtedy Julia go pocałowała. Usłyszał rytm swojego serca, rozpostarł skrzydła i zaczął lecieć. Wylądowali na lotnisku.

Na samym końcu filmu Blu i Julia wraz z trójką piskląt oraz przyjaciółmi śpiewają kończącą piosenkę Real In Rio.

Rio 2 Edytuj

Wraz ze swoją rodziną oraz i przyjaciółmi leci do Amazonii, by pomóc Lindzie i Tuliowi w poszukiwaniu innych ar modrych. Podczas wyprawy przypadkiem trafia na swój dawny dom, gdzie spotyka ojca - Eduardo, ciocię - Mimi i Roberto - jej dawnego przyjaciela z dzieciństwa.

Gatunek Edytuj

Jest arą modrą, kształt ciała jednak bardziej wskazuje na arę hiacyntową.

Wygląd Edytuj

Jasnoniebieskie pióra, błękitne obwódki wokół oczu i dolnej części dzioba. Oczy są turkusowe, dziób i nogi są czarne.

Spekulacje Edytuj

Wielu fanów filmów sagi Rio pisze jej imię Jewel, ponieważ tak się nazywa w angielskiej wersji. Inną i ważniejszą rzeczą, przez którą pojawia się ten częsty błąd, jest nie przetłumaczenie jej imienia na wersje polską w napisach polskich i końcowych. Dopiero w polskich zwiastunach filmu Rio 2 pojawia się napis Julia.

Kolejnym powodem, dzięki któremu można udowodnić, że w polskiej wersji ma na imię Julia ,jest sposób czytania. W angielskiej wersji jej imię czytamy "dżuel", kiedy w polskiej "dżulia". W zwiastunie filmu Rio 2 pod tytułem Nominacja do Kids' Choice Awards 2014 jej imię czytają dosłownie "Julia".

Ciekawostki Edytuj

Imię Edytuj

  • Polskie imię Julia czytane Dżulia jest nawiązaniem do historii Romea i Julii.
  • W anglojęzycznej wersji nazywa się Jewel (Dżuel) co oznacza brylant.
  • W hiszpańskojęzycznej wersji nazywa się Perla (Perla) co oznacza perłę.
  • W czeskiej wersji filmu nazywa się Perla (Per-la) co także oznacza perłę.
  • W brazylijskiej wersji filmu nazywa się Jade (Żadzi) co oznacza jadeit.
  • W portugalskiej wersji filmu nazywa się Jóia (Żoje) co oznacza biżuterię.
  • W rosyjskiej wersji nazywa się Жемчужинка (Żonciużynka) co oznacza perełkę.

Wystąpiła Edytuj

Filmy Edytuj

Odcinki specjalne Edytuj

  • Scena usunięta - stoisko z owocami

Gry Edytuj

  • Angry Birds Rio

Krótkometrażówki Edytuj

Galeria Edytuj

Obrazki Promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Rio Edytuj

Rio 2 Edytuj

Inne Edytuj

Zabawki Edytuj

Karty Piotr i Paweł Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki